Alla inlägg under februari 2018

Av pearl1 - 24 februari 2018 11:35

HELLO.........Längesen...........!!.


Mycket har hänt "under solen" sen sist.........

Det mesta tyvärr "skit".......Som kostat..........

Trillat o fördärvat mina "ögon" ( glasen, alltsåå)...= NYA....

Halva ansiktet fick en rejäl smäll på höger sida o värker fortfarande efter många veckor....

Mellansonens vita katt, Isa fick avlivas. Hon var sjuk...

Servning på bilen + alla fel gick lös på nästan 19000.....

Alla jävla räkningar som "trillar" in..

Ändå har jag dragit i "bromsen" så bara det nödvändigast i inköp....

Frysar fulla o behöver tömmas....

Långkok o soppor....

kommit fram till att när jag jobbade trodde jag att jag hade en "vän", kallskänkan.Visar sig nu i efterhand från olika "källor" att det vart precis tvärtom..!!...

Kunde hela köket utan o in utan "skryt"...

Lärt upp ett antal medarbetare inkl. "chefens" dotter...

Från de ALLA har jag bara fått ROSOR....( Inte chefen)..

Saknar jobbet med grönsaker o alla dess färger..

Har fortfarande kvar noteringarna om vilka sallader som skulle göras varje dag , 6 + 1..

Köket o "dusterna" med kockarna..

Slottstek som jag skulle servera en helg. Torsd: putsade o brynde på alla sidor på "bordet. Ned i en gryta med lite vatten::: "Vad FAN" gör du..!! Sa kocken som vart i tjänst...!!

Du kan för FAN inte lägga dem i vatten...

Jo, men slottstek är ju en grytstek , eller   ?..

+ alla andra ingredienser som skulle tillsättas...

Kontentan: Lovord från ätande gäster DEN helgen......Lol...

Annars, om jag kunde börja om från ca: 20 års ålder....

En restaurang som skulle "lyfta" vår fauna....

Namn: 4 Årstider....

Fokus: Vad som finns att skörda i naturen och en matsedel därefter.....

Tips: Våren är på gång o nässlorna likasåå....Nässelsoppa...

Detta bjuder jag påå...

Ingr:

Späda o tvättade nässelskott..

Grönsaksbuljong..

Mycket klippt gräslök...

Mjölk + vatten..,...

So P....

Äggahalvor o räkor.....Att ta till sig på tallriken ....

Även vår "kräsna" "minsting" ÅT.....

Serverades med hemmabakat grovt bröd...

Sitter o "rosar" mig själv men behöver detta........................


Presentation


Skånetös med fötterna "på jorden"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards