Alla inlägg den 27 december 2017

Av pearl1 - 27 december 2017 15:01

Hej......

Känner för att skriva något efter all julamaten...!..

Nostalgi..............

I mina barndomsdagar...

Hullaryd utanför Jönköping/Aneby...

Ålderliga fosterföräldrar, Vila i Frid............................................

En gammal dam bodde i ett sk: "ruckel" på ängen som gränsade uppemot "storskogen"...

Rut, vart hennes namn, prägllad av ålder och neglenert..

Hon vart ikke ensam utan hade familj, i vart fall som jag kommer ihåg att hon berättade...................!

MEN, hon skilde sig från de andra.....

Föddes med en "puckel" på ryggen och aldrig sökt medicinisk hjälp....

Tyckte att det vart hennes !"straff" på nå´ge vis...

I vart fall så var jag  som alltid nyfiken...........!!

Hon hade ju katter o jag vile ju klappa dessa......

Så fort jag närmade stugan for hon ut med käppen och försökte skrämma bort mig...!!

IKKE..

O, till slut började hon lita på mig , en "snorunge" på ca: 8-9 år.........!!

Vi blev vänner , Rut o jag trots åldrar...........

O, jag hoppas att hon kom ihåg våra fina stunder innan hon gick hädan.....( av en liten "förveten" unge).-...

I vart fall kommer JAG ihåg henne......

Har "fotogrsfiskt" minne, på gott/ont....

Hela huvét är fyllt med foton o minnen............

.........

Presentation


Skånetös med fötterna "på jorden"

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards